Leta i den här bloggen

söndag 20 december 2009

Slutspurt

Var näst sista skiftet med skift 5 idag, efter jul splittras vi och blandas om till 5 nya skift. Jag blir ensam från skift 5 på mitt nya skift, som blir skift 3. På papperet ser det skiftet bra och spännande ut, får hoppas att det även blir så i verkligheten! Halva skiftet ska inte jobba på onsdag som är sista skiftet, så därför var det mycket adjö redan igår och idag. Och det är med större vemod än vad jag hade väntat mig.. En lätt ångest infann sig efter skiftet och det känns mer som att folket ska till nya bruk istället för bara nya skift... 2½ år har jag varit på nuvarande skift 5, 3½ sammanlagt på bruket, och har trivts mycket bra på det senaste skiftet. Sjukt vad fort tiden går.. En del på skiftet har förståerligt blivit nära vänner till mig, och kommer i början kännas konstigt att inte jobba med dom och skämta med dom på rasten. "Pissa in nya rivir" som Mr Yoda sade!


Syrran och hennes familj kom hem idag med, så varit över hos dom och hälsat dom välkomna hem efter 4 veckor på Gran Canaria! Många historier hade både dom och vi att berätta, kommer hinna med mycket av det när vi ska fira jul ihop!

Hahaha Amanda och jag lekte mycket och hon sa att hon hade saknat mig:), kul med småbarns genina ärlighet. Men hon får lära sig att det är farligt att somna i nörheten av mig när jag har kamera redo ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar