Leta i den här bloggen

fredag 25 juni 2010

Sillbord

Fredagen började med sovmorgon till runt elva tiden tror jag..
Då vi hade tagit det ganska lugnt på torsdagen hängde inte gårdagen med i kroppen.. Förutom för finken då kanske.. Jag tog en dusch och tänkte att jag skulle dra på bödas rekordförsök att slå världens längsta sillbord klockan ett på dagen.. Ingen annan i gänget ville följa med, men jag ville så jag fick dra dit själv. Men för att det skulle gillas på sillbordet var man tvungen att ta med eget sillbord o sill med mera.. Men jag orkade ju inte dra dit ett bord själv, så jag funderade när jag stod in tha dusch. Och såg då en sån där badrums vagn man har massa grejer på, och tänkte att det kunde vara en liten cool grej att ha det som bord.. Så jag gick ner till sillborden, och väl där mötte jag strix.

Dom verkade gilla ideén somm fan och beslöt sig för att göra en grej av det och filma mig när jag sitter ensam med min sill och silbord hahaha.. Får se vad dom gör av det materialet..

Bakom kamerateamet började folk i en ring stapla sig och ta kort.. Det var min kändissekund det ;)..
Kameramannen hade det nog tungt och svettigt då det var över 30 grader i solen

HAHAHA
Men det blev inget världsrekord för sillbord.. Men det blev världsrekord för snappsvisa som sjungits av flest antal personer.. Alltid något..


Barhäng vid stugan


Jag och finken tog sen på kvällen några öl med strix teamet efter att dom slutat jobba..
Kameramannen Maakan




Ljudkillen "Erik och Mackan" Calle och regissör Maja


Jag och Bläckan i full fart på fest hos finkens släktingar. Det var bra ös där och roligt
Vissa hade lite fööör roligt, som sedan blev mindre roligt.. Det har tydligen blivit tradition att wester mår dåligt minst en natt på böda på midsommar..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar