Leta i den här bloggen

måndag 21 juni 2010

100:e inlägget

Gillar hur Amanda är helt fokuserad på elden
Ja detta är alltså det 100:e inlägget. Grattis till mig själv.





Ledigvecka nu, skööönt. Firade det med att sova i 13 timmar! från kl 23 till klockan tolv idag, jisses. Hinner ju inte sova så mkt när jag jobbar förmiddagar.

Varit svängit väder idag, spöregnet ville aldrig upphöra när jag ville gå till affären, så jag fick snäll vänta. Medans det nu är sol och bar himmel..

Pratat med far i telefonen för ett tag sen. Dom uppmärksammade mig på att jag har betalat för en hemtelefon (jag trodde jag inte hade gjort det), men dom såg mitt nummer i telefonkatalogen och då innebör det ju att jag betalar för en hemtelefon som jag för tillfället inte har.
Så ska försöka att skaffa en imorgon, då slipper man ju ringa från mobilen hela tiden, kan va skönt med en hemtele ibland, och billigare.

Pällä och Hampe med en vinkel nedifrån


Har läst mkt om Vm och Em:s historia idag, jag är en kalenderbitare, gillar att läsa om resultat,siffror och kuriosa. Nästa vm ska spelas i brasilien, då dom 2014 firar 100 som fotbollsnation. Nästa EM, 2012 spelas i Polen/Ukraina. 2016 blir det Frankrike, lite tråkigt val tycker jag, men dom har ju fina arenor iaf.. Stora nyheten för EM2016 blir att det ska bli 24 tävlande lag i turneringen istället för 16 som det är i nuläget. Detta ökar ju chanserna för Sverige att ta sig till EM i framtiden.. Vi kanske inte alltid är bland dom 16 bästa lagen i europa.. Men bland dom 24 bästa, det tror jag vi är nästan alla dagar i veckan så..


Portugal slog Nordkorea med 7-0 idag. Ronaldos 6-0 mål, kan vara vm:s coolaste och mest turliga mål.. På en och samma gång..



Hampus kämpar på vid en av stugorna liten bit från stångehamn


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar