Leta i den här bloggen

torsdag 17 juni 2010

Ikke dikke doa

Härlig himmel

Amanda och jag plockade maskrosor till Mia för några veckor sedan.



En varm och solig torsdag går lider mot kvällen. Varit grymt varmt och kvavt på bruket idag, och det blev ju inte bättre av att det strulade fruktansvärt mycket i maskin där jag för dagen var. Jag försöker ju lära mig lite hjälparsysslor där, och idag fick jag ett bra träningspass. Det mesta som kunde strula i utlastningen strulade, och det hela dagen, från 7 till kl 3.. Men det gjorde att jag aldrig hann känna mig trött, och dom åtta timmarna gick snabbt..

Desto tröttare blir man när man kommer hem, men bara jag har något att göra går det bra. Josef kom och softade hos mig lite innan vi drog till boreträningenscaniaslingan.

Lascalas uteservering har öppnat för sommaren, det luktar gott grillat hela tiden, man känner sig ofta sugen på kött haha. Ser soft ut när folk sitter nedanför i solen och äter en god lunch och dricker iskall öl eller rumsljummet vin, rött eller vitt. Det börjar bli kvavt på nätterna nu med, inatt hade jag svårt att somna pga värmen. Min lägenhet värms upp väldigt fort av solen, men svalnar sakta. Dock på vintern är det iskallt..

Nu har matchen mellan Frankrike - Mexiko precis börjat, jag håller tummarna för Mexikanerna. Frankrike har bara spelat tråkfotboll på sistone, så bort med sådant.

Oskar Linderos från Snook har ju blivit mycket hypad på sistone för sina låtar, jag är en av dom som tycker låtarna håller väldigt hög klass. Men nu har hans polare i Snook, Daniel Adams Ray, släppt sin solodebuts singel; Dum av dig. Och ojojoj, här kan vi ha en blivande sommarplåga, iallafall hos mig. Lyssna här: http://www.youtube.com/watch?v=QLAg5LUvMCY

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar