Leta i den här bloggen

torsdag 18 februari 2010

February star

SNÖRVEL!!! Mitt under os-tider har jag nu åkt på en kanonförkylning. Varit lite småförkyld i två veckor men idag när ja vakna så kände jag att jag var riktigt riktigt superförkyld... Var på apoteket för att dopa mig lite, får se om halstabletter och alvedon och grejer kan få mig att må bättre imorgon, jag ska ju jobba hela helgen hade jag ju tänkt..

I helgen som var, var jag i figge där jag blev firad av la family Lakemountain/Ärichsbabysen. Var skönt att vila upp sig lite i figge och få lite laged maut. Maten har jag dock denna vecka innan jag idag blev sjuk, förbättrat och kollat lite recept för ideér. Dom på jobbet trodde först faktiskt inte på att jag lagat det själv, det tar jag som en komplimang;).. Jag kan ju mat om jag vill och har tid, men inte alltid dessa två finns.

Fick bland annat i helgen en sodamaskin som jag använt och den funakr bra, även en mixer till att tex göra milkshake, testade det idag. Det blev riktigt bra med mjölk, vaniljglass,banan och pucko, men saknade ett sugrör, det får jag fixa snarast.

När jag var på Domus idag så träffade jag min morbror Tor, man träffar sin närmaste släkt alldeles för sällan och när man väl gör det blir det korta möten om man då inte innan planerat in att ses.

OS i Vancouver är det ju nu, jag kollar så mkt jag kan. Som svensk pendlar man mellan glädje och ilska då det ibland blir bra överraskning, men oftast en negativ sådan..
Herrhockeyn kommer jag ju följa väldigt noga, då jag anser nästan att det är hela os:ets ädlaste guld, det lag som får det. Ett os guld i herrhockey slår ganska mkt ett os guld i tex bob anser jag.

Pelles specialitet: Irish Coffee
Snön ligger tät i figge

Låånga och farliga istappar finns överallt just nu.. Farligt i tö tider

1 kommentar:

  1. Hihi, trodde först att översta bilden var din milkshake;) och tänkte att: "Oj, vad lik en irish den var"...

    Goa bilder och krya på dig RoffeRoff

    Kram

    SvaraRadera