Leta i den här bloggen

onsdag 27 januari 2010

Rastlöshet gör plejset fint

Har donat i lägenheten en hel del idag. Första lediga dagen på länge så tyckte det var kul att bara gå runt och fixa lite och slänga lite där och slänga lite här.

Milano sov över, då han egentligen skulle fått skjuts av John hem till figge, men det sket han i. Först tänkte Milano GÅ hem i iskylan från stan till figge, men sen undrade han om han kunde sova hos mej. Och som den goda vän man är så fanns det plats på soffan ;)..

Vi satt och kollade lite odds på betsson, jag fixade mej ett konto igår. Har länge velat sitta o betta lite på matcher såsom Ik, eller när det är stora turneringar. Men n'r jag sa detta till både farsan och syrran idag så var det färsta båda sa: Bli inte beroende nu!!!!!!!! Kul förtroende man har tänkte jag, men då jag bettar typ 30 kr och så så ska det nog lugna dom ;).

Fick in tipset på att Finland skulle slå Kazakstan i bandy VM. Bettade på att det inte skulle gå så bra för Ik ikväll heller..

Farsan kom förbi nu innan hockeyn med MASSA grejer hemifrån som jag lagt i kassar, kläder, alkohol, böcker med mera. Blir att pula med det senare.

Sen undrar du ju säkert hur det gick i min resa genom sveriges bästa rocklåtar genom tiderna. Mitt mål var ju först att få 500 låtar och ranka dom. Det blev tufft. För över ett halvår sen hade jag iallfall fått ihop 300 låtar! Nu har jag tagit upp detta igen och nöjer mig för tillfället med dessa låtar och har börjat ranka dom! Tufft jobb kan jag lova, många timmar går det åt, men det är bra musik jag går igenom.

Så här kommer ja lägga upp listan undan för undan som jag blir klar, lägger nog upp 50 låtar åt gången. Listan kan ändras med tiden men för tillfället ser den ut som den uppdateras. Här är iallfall en början, från 305:e bästa låten ner till 250:e! Hur många känns igen?

305 Besökarna - Anna Greta Leijons Ögon
304 Attack - Ooa hela natten
303 Raised Fist - Breaking Me Up
302 Urban Släke - Så jävla svensk
301 Gyllene Tider - Ljudet av ett annat hjärta
300 The Hydromatics - City Slang
299 Neon Rose - The Race for Knowledge
298 TT REUTER - Hör Inte Till
297 Magnus Uggla - Johnny the Rocker
296 Meshuggah - New Millenium Cyanide Christ
295 Raised Fist - Perfectly broken
294 Sten & Stalin - Värdelös
293 Entombed - Kick out the jams
292 Graveyard - Evil Eyes
291 KSM - Dörrterror
290 Wizzard - Ninya Warrior
289 Heavy Load - Heavy Metal Angels (In Metal And Leather)
288 Sator - Oh Mama
287 November - En Annan Värld
286 Vains of Jenna - Noone's Gonna Do It For You
285 Witchcraft - Chylde of Fire
284 Union Carbide Production - San Francisco Boogie
283 Death Breath - Wrath of the Corpse
282 HEAVY LOAD - Run with the Devil
281 Vildsvin - In i dimman
280 All steel Coaches - Volcano
279 Leviticus - Let me fight
278 Helvetets Port - Hårdrockens Förkämpe
277 Attentat - Tatuerade Tårar
276 LOK - Som en hund
275 Räserbajs - Alinge Texas
274 Europe - Cherokee
273 Fulmakten - Ingen plats för framtiden
272 Magnum Bonum - Loverboy
271 Roxette - It must have been love
270 Backyard Babies - Look at you
269 Clawfinger- Warfair
268 Persuader - Slaves of labour
267 220 Volt - Firewall
266 The Sinners - Beware
265 Norden Light - It Hurts
264 Mustasch - Bring me everyone
263 LOK - LOk stå när dom andra faller
262 Europe - Seven Doors Hotel
261 Broder Daniel - Luke Skywalker
260 KSMB - Klockan 8
259 MILLENCOLIN - E20 Norr
258 Mustasch - Parasite
257 Yngwie Malmsteen - Evil Eye
256 Staffan Hellstrand - Du går aldrig ensam
255 Roxette - The Look
254 The Hives - Two-Timing Touch And Broken Bones
253 Lars Winnerbäck - Solen i ögonen
252 Pugh Rogefeldt - Snart kommer det en vind
251 Raise Hell - Devilyn
250 Gyllene Tider - Flickorna på TV2

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar