Leta i den här bloggen

fredag 15 januari 2010

Det brinner!!!

Jaa mästerkocken Roffe är i farten. Tänkte lyxa till det nu när det är fredag och jag ska jobba hela helgen. Så jag köpte kycklingsklubbor och la dom i ugnen tillsammans med sweetchilli, citronvatten, salt, grillkrydda och så där. Men jag ska erkänna att just ugn är jag väldigt oerfaren med. Koka och steka anser jag att jag kan. Men ugn och sånt mnjäääää. Så drog på ugnen på max för att få igång den. MEN glömde att sen dra tillbaka värmen lite (okunksap). Så där va kycklingen i ugnen och ganska snart började det knastra i ugnen. Jag sprang dit och ser till min fasa: en ELDLÅGA i ugnen som bara blev större och större och det fräste där inne. Plötsligt går brandlarmet!! PANIK!! Jag stänger av ugnen fort som fan, och tar ut kycklingen och blåser(!) bort eldlågan i ugnen. Rummet fylls av os och brandlarmet larmar högljutt på. Jag ringer lite behärskat till syrran och säger det brinner och brandlarmet går! Jag stänger av brandlarmet och vädrar som fasen då det både luktar och det var inte helt klar sikt så att säga. Men efter lite goda råd av siz så försöker jag nu igen, dock på vanlig ugnstemp på 175... Kycklingen har nu varit där inne i 25 min och inget brinner, det tar jag som framgång, och än är inget bränt heller =)!

Låter just nu som en riktig noob men man måste börja nånstans!



18.35



Sluurp så är denna kyckling och ris med sweetchilli, majsstänger och kikärtor uppätna. Åt upp två av tre kycklingklubbor, och ja det blev mkt gott. Kunde jag inte ana när brandlarmet visslade sin trudelutt hehe;).


Pappa kom förbi när jag precis skulle äta, han kom med massa kläder hemifrån som jag och syrran plockade ner igår. Mia verkade tycka att det var roligare att plocka i mina kläder än vad jag själv tyckte med det gick fortare och är roligare om man är två. 4 fulla kassar och en kartong, och då är lite kläder kvar i figge. Shit va mkt kläder man har..

Jag hittade igår även lite gamla kort från farsans "barndom" eller ska vi säga "yngre år" som jag scannade in och visade far på datan. Han mindes drömmande tillbaka men årtal är helt enkelt inte hans grej.


Men denna bilden är iallfall när farsans band Miltons orkester spelar på ett bröllop. Någonstans sent 70-tal, tidigt åttiotal antog han. Klang på trummor, El-Åke på sång och gitarr, Westerlund på bas och Mille på synten. Stiliga herrar och kul för en annan som är musikintresserad att se vart musikintresset kommit ifrån. Vore inte fel att spela i ett band, nånstans ska man ju börja.
Farsan och dom började med lådor som trummor tex, och sedan avancerade uppåt.

1 kommentar:

  1. Förbannat schysst bild! Gillar instrumenten !
    Bra blid på din farsa som cooling!
    /Rainer

    SvaraRadera