Leta i den här bloggen

måndag 11 januari 2010

Första dagen i veckan är måndagen

Måndag och förmiddagspass. Trött är man ju hela dagen efter att ha gått upp tidigt, och sovit kanske lite för lite. Men funkat bra på jobbet idag, jag och wester i sågen och vi sågade på. Still från maskin som det är blev det massa omsågningar.

På morgonen skulle Bennybas hämta mej. När jag stått och väntat ett tag tänker jag "vad lätt min väska är".. Då kommer jag på att jag glömt maten och mackerna, trotts att Benny nog vilken sekund som helst skulle komma sprang jag upåp o hämtade, i ruskande fart. När jag en minut senare kommer ner i backen igen ringer precis Benny. Nu har jag missar honom tänker jag.
men han har försovit sig, kommer lite senare, och jag pustar ut! När vi sedan åker iväg, ganska försenade så hinner vi bara halvvägs innan vi får soppatorrt. Bensinmätaren står alltid på noll så man har ingen koll alls på när det behöver tankas. Som tur var är Benny rutinerad och hade med sig en extra dunk med bensin!

Så ska en måndagsmorgon börja=).

Om nån timme funderar jag på att dra iväg och lira lite innebandy i åsaskolan, några från bruket ska spela med massa andra ja inte känner, och var så länge sen jag lirade så är bra sugen.


Fortsätter att scanna in lite sköna bilder från min barndom:


Tror vi är påväg hem från eller till Dalarna och detta kortet togs på en rastplats mitt i sverige.
Mitten av 90-talet.
Jag på en dalagris(!) i Mora eller Leksand eller vad det var, antar syrran kommer skriva vart det var.

Hahaha i tvingsmåla, pappa ska slappa i hängmattan, det tycker inte jag ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar