Leta i den här bloggen

torsdag 8 juli 2010

Skiftfest hos Lente

Igårkväll var det alltså skiftfest för skift 3 hemma hos Lente. Det var supertrevligt och roligt. Alla var på bra humör, vädret var super och så höjdes allt av Lennarts hus och område. En idyll.

Jag hade skojat samma dag på jobbet med lennart att snart skulle vi komma hem till hans playboy mansion och att han var Lennart Heffner som kom ut och hälsade oss välkomna till hans ställe i bara morgonrock och sa: Hello babys im lennart heffner. Detta tog Lennart på fasta och döm till min förvåning när vi kom så står Lennart där i bara morgonrock och hälsar oss välkomna. Stor humor! Han sa att mitt påstående triggade honom till det, jag är nöjd över detta hahaha!


Killgänget sitter och softar med några oskyldiga yyrls.

Sedan fick vi en genomvandring i lennarts hem, först ser inte huset stort ut, så när han säger att det var över 200 kvadrat blev alla förvånade. Tills man väl gick in, då märkte man hur stort det var. Och längst ner i källaren har Lente ett musikrum, som han själv kallar sin sparbössa. Och sikket musikrum sedan. Karln älskar Country, och då menar jag älskar. Hela rummet är 70tals inspirerat och skivomslag runt hela rummet och en otrolig musikinläggning. Detta rummet blev jag stort impad av. Kolla dom coola tapeterna bara, och sedan guldmatta till det. Lennart sa att han skulle få mig in i country träsket och vi satt ensamma nere i källaren ett tag och lyssnade, och jo lite tagen blev jag när väggarna bara skakar av hög countryrock!

Lennarts mansion. Vi spelade kubb utanför. Jag hade först blivit utvald av lente att vara domare, detta tog jag på stort allvar haha. Omutlig. Sedan skulle lente fixa mat, så då gick jag in i ett lag, självklart vann vi =)!


Vi satt sen mätta och belåtna på altanen till klockan elva på kvällen, sedan drog några av oss in till stan och kråkan.


En skön kväll, som jag kommer minnas med värme länge. Länge sen jag skrattade så mycket och det är trevligt att träffa jobbarfolket utanför jobbet med. Hoppas nästa skiftfest blir ganska snart! Det pratades om det iallafall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar