Leta i den här bloggen

söndag 11 juli 2010

Berghagen på besök

Värmeböljan fortsätter! Helt otroligt varm sommar hittills, över 30 grader för säkert tjugonde dagen i rad.. Ska inte klaga, även om man kokar här i lägenheten av värmen, men ut och cykla så svalkar det.

Bada är livsnödvändigt just nu. Idag drog jag och Krack till Gunnarsö för att bada och sola. Först när jag hoppade i var det sviiinkallt. Var inte beredd på det, så jag studsade nästan upp. Men när man varit nere i vattnet lite blev det ganska skönt. Vi simmade över till en klippa och solade.
Vi var nog på Gunnarsö i 4-5 timmar. Sen var jag tvungen att dra mig hemåt för vid klockan sex skulle ju jag och farsan på Berghagen i parken.

Berget som ja o krack simmade över till
Krack somnade i solen

Vid sex var det alltså Berghagen. Vi kom ganska perfekt, ca 10 minuter innan det började. Det var smockat med folk. Konserten höll på i över en timme och var helt okej även för en ungdom som mig. Berghagen har ju många odödliga hits och körde några av dom, och varvade med lite andra allsångslåtar.


Berghagen är en van entertainer. Otroligt bra scennärvaro, skämtar non-stop och verkar vara en varm människa som inte låtit något stiga honom åt huvudet. En trevlig timme i kvällsvärmen blev det.
Sen drog pappa och jag hem till mig, det var ju dags för vm-final i fotbollen mellan Holland - Spanien. En tråkig första halvlek, en underhållande andra. Sen pirrande förlängning ända till bittra avgörandet av spanien, jag tyckte holland förtjänade att vinna, trotts lite väl hårt spel.



Skickar med ett bonusklipp på Berghagen när han framträder med en av sina största hits.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar