Leta i den här bloggen

lördag 28 november 2009

Gitarrglädje

Efter omständigheterna med magen så blev det en lugn lördag idag utan fest och ståhej även om Josef och gänget tjatade lite på mig kände jag att det var bäst att vara hemma och ta det lugnt.
Svt firade tipsextra 40 år idag och visade en nostalgi klassiker: Man U mot West B och den var mkt kul att se, 3-5 mkt mål och chanser. Sen var det dags för livefotboll och Man C mot Hull. Kändes mkt mysigt att se premier league fotboll på svt, där hör proffsfotboll hemma tycker jag. Synd att detta bara var en engångsföreteelse.
Sen kollade jag och far på dansbandskampen och blev så pass sugna att vi började lira lite själva senare, han på synthen och jag på den akustiska. När vi kollade på klockan hade vi lirat i 2,5 timme!!! Tiden går fort och mamma partisk som hon är tyckte det svängde HAHA.. Blev mest dom gamla klassikerna, säg inte nej säg kanske, evert, folköl och dunkadunka m.fl, men i slutet skulle pappa börja köra massa gamla låtar jag aaaldri hört, typ visan från bohuslän, johan p åsnippen och allt vad dom hette, och inte lätt att hänga med på gitarr när man aldrig hört låten förut haha men jag försökte!

Stilstudie på ett proffs i arbete
Hahaha när jag kollade på det här kortet tyckte jag att jag liknade Markus Krunegård lite.. Efter närmare eftertanke njaaaa ja vet inte, hört någon förut nämna lite likhet men nej så pass är det inte hahaha.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar