Leta i den här bloggen

onsdag 24 mars 2010

Yr

Var alltså i Uppsala under helgen för att se på bandyfinalen och festa lite.

Helgen blev inte som planerad för min del.. Vi åkte tidigt på lördagsmorgonen och skulle inleda festandet. När vi kom fram till hotellet bastade jag krawe o josef. Men efter det började jag må dåligt, och vid kvällsmiddagen åt jag inte mycket alls, gick upp på rummet istället för att ta det lugnt. Magen bubblade som fan och jag var yr och illamående.. Alla andra drog ut för att dra till krogen, men jag mådde inte tillräckligt bra, så stannade ensam kvar på hotellet, lagom le på situationen. Men kort därefter ringer Eek och tjatar som fasen på mig att jag ska gå ut, vilket jag inte var så på på..

Men han sa att jag skulle gå till hans rum och ta gammeldansk, det ska lindra magen, trodde inte på det men tänkte att jag har inget att förlora så tog det. Sjukt nog blev magen bättre, huvudvärken försvann och jag mådde inte längre illa. Så jag drog ut till dom andra på krogen och var nykter. Men blev inte många timmar sömn på lördagsnatten

Söndagen var det då dags för bandyfinalen, och vädret var så långt ifrån bra så det är sjukt. Det vräkte ner blötsnö och efter tio minuter av matchen hade det trängt igenom min jacka och tröjan inom började bli blötare och blötare.. När finalen sen var slut var jag blöt och kall..
Försökte sova på bussen hem men lyckades inte så bra och kom hem till ohamn kl 2 på natten och sen skulle upp till jobbet vid 6.

Men jag mådde bra på jobbet tills runt kl 11, då jag började må illa och bli yr igen och jag gick sen hem från jobbet vid ett till mina föräldrar. Men var fortfarande yr och så..
Men trodde ju det skulle gå över

Men igår var ungefär samma visa, lite bättre, men fortfarande kände jag mig ostadig och yr stundtals..

Och idag är det samma visa, ibland känns det ok, men sen så bara slår det till och jag känner mig lite ostadig, men inte ont i magen längre eller så, eller något vidare illamående eller huvudvärk. Men ändå obehag över att vara yr.. Vet i fan vad det kan vara, kollat runt på nätet en hel del för och se om några haft samma symptom som jag, men det är svårt att hitta.. Men något måste slagit till i balanssystemet, kanske nått i örat eller så.. Har avvaktat att söka till sjukhuset, men om det fortsätter har jag inget val

1 kommentar:

  1. Må du int bättre imon så kontakta sjukan. Inte värt o chansa.

    SvaraRadera