Leta i den här bloggen

lördag 5 mars 2011

Insomnia

Bild tagen av Pelle, visst är han duktig.
Jaha här sitter man alltså klockan fyra på lördagsmorgonen.. Var ju bara fyra timmar sen jag gick och la mig, men så är det ibland när man jobbar skift och ska hålla på att vända på dygn fram och tillbaka.. Ibland kommer kroppen och sömnen i obalans och man vaknar trött, men kan bara inte somna om. Och hungrig är man. Så min rutin säger mig att det är bara att äta något nu, så kommer tröttheten så småningom komma tillbaka och förhoppningsvis kan man få sova några timmar till..


Detta brukar hända då och då att jag vaknar mitt i natten och inte kan somna om när jag jobbat natt och sen ska vända till förmiddagsliv, kroppen vet varken ut eller in.. Så huvudet kommer väl agera lite segt idag, den hade ju mått bäst av en lång sammanhängande sömn. Har nog legat och försökt somna om sen tre. Har ibland på radio för att somna, volymen väldigt låg. Men tillräckligt hög för att man i vaket tillstånd ska kunna lyssna lite, men tillräckligt att man i sömnen inte störs av den. Var önsketimme på p3/p4 och det var nästan bara bra låtar hela tiden, så fick mig en bra musiktimme iallafall, alltid något bra i det dåliga.

Nu har ju alla låtar från årets melodifestival släppts!( Vägrar kalla melodifestivalen för mello, det låter bara fånigt).. Lyssnat på bidragen en delspotify. Många har klagat på årets låtars kvalité, som vanligt, och där även jag, som vanligt. Men faktum är när man sitter i soffan och lyssnar på låtarna tillrättalagda i en studio och man slipper se dom, så är många låtar riktigt bra i sin underhållande form. Tillexempel the Monikers låt ansåg jag bara jobbig när den uppträdde i Göteborg och skrällde till andra chansen. Men nu så växer den mer och mer och den vill jag se i finalen, tillsammans med Sara Vargas fina låt som påminner om vem vet inte du,vem vet inte jag. Sen om dessa möter varandra under kvällen och därmed kan inte båda låtarna gå vidare, det vet jag inte i nuläget, men hoppas dom har chansen båda två. Pernilla Anderssons trallvisa har nog minst chanser att gå långt, men hoppas även där.


Tror att vilka två bidrag som än går dit så kommer finalen bli ganska stark, och kommer så bli när man om några år ser tillbaka på detta år. Brolles låt har växt, den låter helt ok i studioversionen, men live dog den lite. Men årets svängigaste låt MÅSTE ju anses vara the Playtones The King. Otroligt vass refräng och smart genomarbetad låt. Men bara därför vill jag inte skicka den ut i Europa, nej det är den nog inte mogen för. Men topp fyra kommer den komma, det gör alltid sprudlande glada finallåtar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar