Leta i den här bloggen

torsdag 3 mars 2011

Close-up

Bara ett skift kvar sen är det helg. Sovit gött och länge idag, somna runt halv 9, och vaknade runt 18.30. Länge sen jag sov så länge efter ett nattskift, men det var gött=). Traskade till affären, sen äta och nu kolla på Indiana Jones och de fördömdas tempel, tröttnar aldrig på Indiana filmerna.

I förrgår var jag en sväng på onoff och köpte tillbehör till min kamera, ett macro objektiv så jag kan ta bättre närbilder och ta bilder på väldigt långt håll. Även en blixt som gör att ljuset blir mkt bra, även om det är ett kolsvart rum. Bevis på detta är bilden på gitarren och dracenan.
Inte hunnit leka med dessa grejer så mycket än tyvärr, då det inte varit så ljust ute när jag har vaknat, men hoppas hinna ta lite imorgon. Köpte även en extern hårddisk till datorn på en TB med 3.0 i USB fart så det går fort att överföra med. Bilderna jag lägger in tar mycket plats och min bärbara blev full och seg, så nu håller jag på att överföra alla bilderna till den externa, funkar smidigt.

Från fönstret

Close-up på finlands målvakt Hålinätinnen



Taget i mörker
Haha fulade mig lite och tog kort på tv:n för att testa blixt och zoom, och det blir ibland bra färger och inte så kornigt från tv:n. Blev en inte så smickrande bild på en av gästerna i gomorron sverigesvt.. Har inte gjort någon photoshop alls på denna bild, just natural :P




1 kommentar:

  1. Fy fan, e du seriös (fotot). Ingen fotoshop? Miss piggy irl...

    SvaraRadera