Leta i den här bloggen

tisdag 18 januari 2011

Retrokänsla

Aahh ledig vecka. Inte illa. Igår på min första lediga dag styrde jag kosan till figge och hälsade på päronen. Tiden gick fort och fick god torsk till mat. Pappa rotade fram mitt gamla hockeybordspel (för er som är födda efter 80-talet så är det ett hockeyspel med spakar och små plastgubbar med järnklubber som har begränsad åk-yta beroende på deras position.)
Så nu har jag det här i O-town, är ni sugna på att ta en match i retrostuk? Kom då vettja!

Sen var det ju IK på kvällen som pappa och jag åkte på. Fast jag var ju i tjänst så vi såg det från vart sitt håll. IK gjorde en av årets bästa hemmamatcher mot Mora och det var en härlig kämpavinst. Laget har kanske hittat formen igen sen Troy i målet kom och för tillfället petade min granne Jens. Helt fläckfritt skötte jag dock mig inte, liten fadäs i mitten av andra då jag bara ska säga en sån simpel sak som ICING, men tänkte på något helt annat och säger: "TRIPPI...eh jag menar ICING, förlåååååååååt". Publiken började spontanskratta och då lägger chef Börje handen på mitt huvud och klappar det och säger: Hädanefter får du bara vanligt vatten istället för kolsyrat" haha, ja så det kan bli ibland=). Men förutom den lilla bataljen flöt det för både IK och mig
------------------------------------------------------------------------------------------------
Gjorde en kort visit idag hos Pelle och Hampus på dagen och lekte med en snorig Hampe. Han var dock piggare idag än vad han var på bilden nedanför

Det är töväder på dagen, runt nollan på natten så det är snorhalt just nu.. På med spikstor och käpp. Snart kanske snön är borta och man kan gå med solbriller och en långarmad och glassa?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar