Leta i den här bloggen

söndag 31 oktober 2010

Linköpingslördag

Vi i bore var ju på cup i linköping hela dagen igår. En lång, men rolig och lyckad dag. Tre timmars sömn, gå upp halv 5, match redan vid 9. Förlorade den mot Nässjö u20, vann sedan mot Derby. Lunch vid tolv, in till linköping centra och tippa lite, sen tre var det sista gruppmatchen som blev en semi. Vann den över Tranås med 3-1. Final halv 7, innan dess hann vi kolla på tjejelitserien i hockey. Mkt roligare att se på än vad jag trodde. Sen final då, förlorade den tyvärr, men hedern i behåll och självförtroende tar vi med oss hem. Kom hem strax efter 23.00, möttes av stopp i toaletten, fick fixa med det i en timme, var inte trevligt kan jag lova, men tillslut vann jag den ronden.

Jag tog med kameran och fotade heeela dagen, tog nog 300 kort, många tillför väl inget, men så får man med några guldkorn. Jag hade från början tänkt ranka här dom fem bästa korten jag tog, men kvalitén gjorde att det först blev 10, sen tillsist dom 15 bästa korten under denna dagen. Vilken tycker du är bäst? Här kommer dom iallafall

Plats 15.Lagkapten Palle. Denna bilden summerar hela dagen. Tvåa i en cup, det får man vara stolt över.
Plats 14. En glad bänk

Plats 13. Josef tror att isen blivit till vatten och gör ett dyk


Plats 12. Jag med andraprisblommorna.



Plats 11. En skogstomte tittade visst förbi




Plats 10. Josef säger att han aldrig spelar fult. Här har vi beviset på en rejäl rappning i magen iallafall





Plats 9. Allan var lite varm om fossingarna



Plats 8. Kanske inte den mest vältränade man vi mött


Plats 7. Finken gjorde sin första a-lags match någonsin, och storspelade. Här har han tagit matchbollen



Plats 6. Macke T i en rejäl krock

Plats 5. Medans jag stog uppe på en hög pressläktare såg jag denna vackra vy

Plats 4. Vickan åker på en rejäl flygtur


Plats 3. Symboliserar lagandan. Mogge och finken efter vinsten mot Derby

Plats 2. Den mest humoristiska bilden. Ser ut som att Tranåsliraren vill hoppa in i Vickans röv när han står på alla fyra.




Plats 1. Klart att lagbilden från denna cup är det bästa kortet enligt mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar