Leta i den här bloggen

måndag 4 april 2011

Ond tå

Ledigvecka passerad, men jag fortsätter vara "ledig" ett tag till då jag är sjukskriven denna vecka på grund av att jag opererade tån i fredags. Hittills har det känts bra, inte haft något vidare ont. Men sko får jag inte på mig så jag sliter på badtofflorna för tillfället. Ska ha stygnen kvar tills tisdag nästa vecka.. Så får se när jag kan återgå till jobbet. Sen stort grattis till Växjö Lakers som nästa säsong spelar i elitserien i ishockey! Otroligt imponerande men inte så överraskande, jag hade det på känn. Får se nu om Växjö snor åt sig några av IK:s bästa lirare? Inte omöjligt enligt mig. Ik som slog växjö i vintras i Lakerdoom när jag var på plats. Ny hall till nästa år för Växjö med, mkt behövligt då "ladan" sjöng på sista versen. Idag har det verkligen varit vår i luften, riktigt varmt och soligt gött. Satt på en bänk utanför lägenheten i solen i över en timme och läste i en filmbok. Köpte tre stycken när jag var på ica i torsdags som hette 101 skräckfilmer du måste se innan du dör, 101 sci-fi filmer du måste se innan du dör och 101 krigsfilmer du måste se innan du dör. Skräckfilmsboken tog mig väl två dagar att läsa ut, 400 sidor, men sånt här tycker jag är mkt roligt att läsa. Även om jag sett väldigt många av dom skräckisar som boken beskriver är det ändå underhållande att läsa hur proffs beskriver handling o kultfilmer på ett ingående sätt, fast samtidigt på ytan. Boken missade enligt mig några filmer, bland annat Evil dead (men den hade med tvåan!!), Hostel,Phenomena med flera. Nu är jag halvvägs i sci-fi boken. Då jag inte är lika intresserad av sci-fi är boken inte riktigt lika bra som skräckisen, men fortfarande många bra filmtips. Köpte idag två fönsterlampor med, en till fönstret vid köksbordet och en till sovrummet, tyckte det blev riktigt bra! Nähe nu ska jag göra som fingret... Dra

2 kommentarer:

  1. Vet inte varför all text grötade ihop sig.. Jag hade flera tomrumm.. Ibland gör bloggen som den själv vill

    SvaraRadera
  2. 1 sa aldri räkne ut sä...
    d bli ändå aldri som 1 tänkt sä...

    Hä, hä, häää

    SvaraRadera