Leta i den här bloggen

fredag 8 april 2011

Byta däck

Skjukskriven denna vecka alltså, men igår hängde jag med pappa till tvingsmåla och bytte till sommardäck på volvon. Jag har som alla vet inget körkort, och har heller inte varit med och bytt däck förut, men det har jag nu. Vintern har gått ganska hårt åt träd och liknande på tomten, var nog fyra träd som brakat sönder. Pappa får ta fram motorsåga. Sen har markägare skövlat skog och vänt till det lite på vändplan, uppriven gräsmatta, grus på gräset med mera. Så även där har pappa en hel del jobb framför sig, men tror han innerst inne tycker det är skönt med lite arbete som väntar. Just nu avgörs det alltså om Modo eller Södertälje ska hålla sig kvar. Hoppas på söder, men modo har fördel av hemmaplan. Och så verkar det bli kallekrona som tillsammans med troja spelar i allsvenskan nästa år. Tingsryd kommer alltså troligtvis åka ner efter ett år i näst högsta ligan. Men med den truppen tinkan hade, så är detta en klar kalkon och besvikelse.
Upprivet gräs

Grus på gräs Träd mitt på gården som alltså gett vika
Tur det står att det är till gräsmattan
Pschhhhhhhhhhhhhh
Denna får jag dock köra..
Stigen till badstället är väldigt kalt
Tvingen ser kall ut
Blåste som fan idag, en sopconteiner flög över till andra sidan och blåste sig upp för backen
Lampan i sovrummet
Och i matbordsfönstret

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar