Leta i den här bloggen

måndag 7 september 2009

7 September

Lite väl långt uppehåll sen sist va? Men ibland blir inget skrivet även om det händer saker.
kommit in i en period då ja plinkar på guran igen, kul. Hittade på en ny låt: Dom kan dra åt skogen! Bland mina bättre höhö.


har massa gamla filer på datan sparade sen förra gamla, o då bland annat gamla texter från låtar ja gjort, hittade då texten till: Figges pokergäng som jag skrev texten till. Melodin är från Rallys - min del av stan. Jag har bara bytt ut texten, men kan inte sluta skratta åt endel fyndiga rim, och endel undrar jag vart jag fick det ifrån? Kolla själva:


Syna check o raise- all-in & pokerface.

Det här är visan om figges pokergäng

Klerk drar hem den största potten- & lillwester nitlotten

Det här är visan om figges pokergäng
Alla sitter nu runt bordet, turas om om ordet

Josef är först ut, som så mångengång förut

Finken all-in på knekt 10, åker ut mot 9-9Bladet ler om nått, han vann ju en stor pott


Alla har köpt pokerbrillor, o kammar sina frillor

Där ryker Palles lön, han åkte ut på turn

Det är förbud på alkohol, då ingen det tål

Det är årets fight, Och roffe spelar tajt
Larsson har på sig smoking o fluga, tycker det får duga

Stoffe skiter i sånt tjoffs, han ska ju bli proffs

Mackan luktar lök, Johan e på toabesök

Ea whats on your mind, du sitter ju för fan på big blind


Då inte längre figeholms pokersällskap finns kvar är det ganska kul detta. Tror det är 2 år sen ja skrev detta! Meningen var att vi skulel göra en låt vi skulle ha till vårt pokergäng. Mitt egna inciativ, men då det löstes upp föll allt i intet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar